Neste momento estás a ver “As gardas de agosto son unha gran escola”
VIGO, 110621. DOLORES COBAS, PROCURADORA

“As gardas de agosto son unha gran escola”

• Categoría da entrada:Novas

15.07.2021. Dolores Cobas (Vigo, 1973) leva 15 anos como procuradora na cidade de Vigo e comezou a facer as gardas de agosto en 2019. Para este profesional, o servizo de verán é un proceso de aprendizaxe constante. “As gardas de agosto son unha gran escola. Todos os procuradores deberían facer algo, ademais de pasar polas gardas, quenda de oficio e xunta de goberno “, propón Cobas. Ela o ten tan claro que se apuntou ás gardas deste ano o primeiro día que se abriu o prazo para facelo.

¿Por que decidiches ser procuradora?

Foi un pouco por casualidade. Traballaba como pasante na oficina dun avogado e a súa muller era procuradora, así que tiven a oportunidade de probar esta outra parte da profesión. Decateime de que a vida laboral e familiar podíase conciliar, así que traballei un par de anos para eles e despois animáronme a comezar pola miña conta. E ata hoxe.

Es un dos poucos procuradores que elixe facer as quendas de agosto ¿Por que?

Hai varios aspectos. Durante algúns anos formei parte da xunta de goberno e vin que era unha necesidade, así que seguín o exemplo doutros compañeiros que arrincaran antes para que o motor comezase a rodar e animeime. Tamén coincidiu un verán que o meu pai estaba enfermo e tiña que quedar en Vigo, así que pensei que se non podía ir de vacacións e alguén tiña que facelo, sería eu. E tamén hai unha parte económica, por suposto.

¿Que se supón que se debe facer nesas gardas?

Trátase principalmente de procesar o estritamente necesario. O obxectivo é salvagardar o dereito das partes á defensa nos diferentes procesos respectando o período de vacacións necesario.

As gardas de agosto deben cubrir aos compañeiros para que poidan descansar. Esta é unha profesión na que os prazos seguen correndo e vives conectado permanentemente. Psicoloxicamente estás saturado, necesitas desconectar e ter vida porque se traballan moitas horas.

¿Que tipo de casos atopas en agosto?

A primeira semana adoita ser a máis intensa porque algúns funcionarios volven das vacacións e outros marchan e xérase máis traballo.

Teoricamente debería haber pouco movemento, pero non sempre é así. Lembro o ano anterior ao Covid, en 2019, que foi moi activo porque houbo dúas ou tres macro causas que nos fixeron pasar moitos días traballando ata a tarde. Hai que ter presente que na garda encárgaste de todo e asumes unha responsabilidade que require máis dedicación e vixilancia porque non coñeces o caso tan en profundidade.

Unha das funcións en agosto é filtrar, porque ás veces entran procedementos que non deberían porque non son urxentes. Ás veces procesámolo igual e xa está feito para o socio, pero cando te ves desbordado, como en 2019, tes que enviar as cousas alegando que non son urxentes e que non se tramitan en agosto.

¿Recomendarías aos compañeiros se sumen a este servizo  en agosto?

Absolutamente si porque é unha gran escola. É unha experiencia que te obriga a tomar decisións e a asumir responsabilidades, coas que medras profesionalmente. Tes que resolver problemas cando o xulgado está practicamente baleiro e non hai compañeiros que consultar, polo que pasas algún apuro pero tamén aprendes. De feito, creo que sería ideal que todos percorrésemos as distintas facetas da profesión, desde a quenda de oficio ata pertencer á xunta de goberno do colexio, pasando por facer as gardas  de agosto, porque axuda a valorar a traballo dos demais.